1 November Familjecentralen klockan 17.15

Nya prover igen då!

Jaha alla prover vart okej som vanligt!
Lite äggvite ämnen men det är helt okej vid denna tiden på graviditeten att det kommer...

hjärtljuden var mellan 156-160 bäbisen kanske var lite stressad...

Förra gången så var "hon" sköterskan säker på att det var rättvänt med huvudet neråt å nästintill färdigt fixerad...

Idag var hon osäker på om det var huvud eller rumpa som var neråt...

Hon sa jag skickar er på ett extra ultraljud, ifall det inte har vänt sig rätt...

Med dem sparkarna jag har i mellangärdet oftast så är jag ju nästan helt säker på att det ligger med huvudet nertill & att det är fötterna som är vid bröstkorgen på mig, känner lite fjärils rörelser ner till som jag tycker skulle vara händerna, men jag har ingen aning ??? förstföderska som jag är!

Hon sa att jag har nog rätt, jag bär ju barnet å mamman brukar ha rätt, men gärna ett ultraljud :)

Nu skall vi leta kön, de vill ju inte berätta vad det är... Tycker jag skulle vara våran rätt att få veta om vi vill...

Ligger det nu fel så skall de vända det, det gör de utanpå magen då jag ligger med något dropp som vidgar livmodern.

denna vändningen skall väl inte vara den allra skönaste säger de, jag får ligga kvar 30 minuter efter de vänt då de skall kolla EKG på bäbis så den mår bra, å det skall inte vara någon fara heller, men bra de kollar upp det iallfall...

Men hon sa packa väskan, ta med den... kan bli komplikationer å då kan det bli kejsarsnitt...

JAJA jag känner mig lugn, hoppas det ligger som det skall.

Hej å hå!

Men Ultraljudet skall bli intressant... inget enhetligt foto men man kan ju se mycket nu, bäbis är ju färdigutvecklad....


Kram Kram Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0