Näl 4 /11-2010

Niklas väckte mig halv 6 på morgonen, det luktade kaffe i hela lägenheten, ordning på min ÄLSKLING.
Jag somnade väl vid 02.00 inatt Jäääsp!

Tog en drick yoghurt fick ju inte äta något om vändning av bäbis behövde göras, men dryck fick jag dricka hur mycket jag ville!

vi gjorde CocaCola i soda streamern samt en termos med kaffe, smörgåsar med pannbiff & Gurkmajonäs, man vet ju aldrig vad lång tid det tar & Niklas måste ju ha mat... Marabou polka 200g energi är bra!

Vi packade bilen med alla atrialjer, väska med kläder till oss & bäbis, samt bilbarnstol, kylbag mm

Let´s go!



10 mil till Trollhättan kallt som fan var det ute å trött som ett svin...

Vi kom fram 07.45 skulle vara inne på förlossningen 08.00

vi satt i väntrummet i 10 min sen fick vi komma in till Ultraljudrummet.

De skulle först kolla hur bäbis låg, som jag sagt tidigare så trodde jag att den låg rätt med huvudet ner men förstföderska som jag är så har jag ju INGEN aning, men en ren instingt i mamma rollen kanske :)

Så det var bara att lägga sig på britsen & dra ner byxorna å fram med magen, kallt kladdigt gel på magen & så var det igång, data bilden var vänd så vi kunde se... Woow hela bilden blev insomat ansikte på våran bäbis :)

Snälla ta ett kort sa jag men ICKE ????

Men kön då frågade jag...
-Ja könet det sitter i huvudet dä svarade hon sen var det slut pratat om det, fattar inte VARFÖR de inte kunde visat, de behöver ju inget säga, men jag skall ha barnet om 3-5 veckor typ vad skulle det göra liksom ???
Det skulle ju hjälpa min planering lite innan, bara neutrala saker just nu som passar båda ;) Visst vi kan dra till gbg för 1500 kr så får vi veta könet...! Skit samma jag kommer älska mitt barn va det än blir men bara deras attityd att inte säga något!
En bild kunde de ju iallfall ha klämt ut ur datorn DÅLIGT!

Alltså det blev ingen vändning bäbis låg rätt som jag sa!

Det sparade ju oss mycket tid kom ut från undersökningen redan halv 9...

de mätte storlek & fostervattens mängd, allt var i sin ordning, fan va underbart!

De sa till mig att åka hem å invänta värkarna så ses vi om några veckor TACK!

Vi drog till uddevalla till våra goa vänner Milla & Ubbe & käkade våran matsäck som vi hade med oss...

Milla jobbade till 14.00 så henne träffade vi inte tyvärr, vi fick en sele al´a 70-tal till barnvagnen skitbra!

Vi drog till Siba en sväng å kollade på skrivare till datorn, men vi köpte ingen idag.



Lampan drog vi in på men fy fan va dyrt hejåhå, där stannade jag inte länge vilka överpriser alltså!

Nääää vi drog hemåt skall till Bloms i Mellerud en sväng, vi köpte en varsin sparkdräkt till den lille/lilla bäbisen som vi inte vet könet på ännu... haha 25 kr gav vi styck för dessa BILLIGT å jätte fina :)



Jag "mamma" valde ju denna sköna sak hahahahaha ;)
Den vart helt underbar tycker jag å den får gå till båda könen helt klart!



Pappa Niklas valde denna storl 56 :)
Jag älskar oxå camoflage
Roligt att han köpte något han valde helt själv, gulligt tycker jag ;)

Ett par byxor till Andreas Niklas grabb, han måste ju oxå ha något, skitsnygga svarta mysbyxor med text i rumpan & på benen med resår i midjan..

Ja vi hittade en kudde till spjälsäng 49 kr samma kostar 100 på jysk.

Vi avslutade shoppingen med middag på BLOMS det fick bli en hamburgertallrik men ack så god den var.

Vi kom hem 15.00 helt slut vart jag efter denna dagen.

Men vi fick ju träffa den lille å det var trevligt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0