Min första JUL

Hej Rasmus här igen...

Jultomten kommer till mig idag säger mamma men jag vet inte vem det är...

Man skall få paket av honom om man varit snäll, jag är ganska snäll sover äter & skiter säger mamma ;)

Vi vaknade vid halv 8 då fick jag äntligen komma upp ur spjälsängen, mamma pumpade ur brösten matade mig, sen ringde hon till Balderkliniken. Efter de plockat ut mig i från kejsarsnittet så har det nu gått upp i såret alltså på mammas mage, det kommer var ur snittet å är mycket kladdigt & mamma har lite ont.

Hon fick en tid halv 11, tur de har öppet fast det är julafton...

Vi åkte ner till balder då jag fått mat & mamma & pappa ätit frukost, tomtegröt & skinksmörgås
Vi kom in till en farbror han pratade jätte konstigt, något norskt tror jag.

De la mamma på en säng & kollade snittet på magen, det hade blivit en infektion & de tömde henne på två tallrik/skålar med var, äckligt ursch!

Den norska farbrorn tyckte det skulle kollas upp yttligare så vi fick en remiss ner till näl
-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ inte nu vi skulle ju träffa tomten mamma & alla släktingarna skulle ju hem till oss & äta julmat ????

Hmmmm Vi åkte hem & packade med oss saker till mig som till lägg & bröstmjölken som var utpumpad
blöjor å sånt som kan vara bra att ha!

Kallt ute 17 minus

Vi fick låna morfars bil den är blå

Så vi åkte ifrån Tomten vi skulle till akuten på NÄL

När vi kom fram så fick mamma en lapp de ropade in henne nästan med en gång, sen var hon borta.
JAg & pappa satt i väntrummet & tittade på tv, det var roligt, det var Trolltyg i tomteskogen pappa tyckte oxå den var rolig...

sen kom det en snäll tant & hämtade oss, vi skulle gå in till mamma.

Mamma låg på sängen, de hade öppnat upp snittet & tömt & spolat rent i såret, nu fick pappa sig en lektion av snälla doktor Dag, jag visste jag hade träffat han innan, jag kände igen hans röst, jag träffade han första gången då jag låg i mammas magen...
Jag var 12 veckor då, mamma var & kollade om det fanns en bäbis i magen, HEJ här har ni mej!
Ultraljudet.

Dag är jättesnäll doktor, han fotograferade mig då i magen...



Pappa fick lära sig att lägga om mammas sår, så han kan hjälpa henne hemma, sen fick hon bli sjukskriven, & skall vila å får inte sköta mig ensammen i hushållet, men pappa är ledig från jobbet vilken tur :)

VI fick åka hem TACK då kanske vi hinner hem till Tomten iallfall...

Vi kom till våran stad ÅMÅL klockan 17.00
Hem & mamma & pappa gjorde sig fina & packade med massor med saker sen åkte vi vidare...

Vi skulle till den däringa virvelvinds mostern ÅSA, hon som alltid är så stressad hehe men hon tycker jag är så söt å hon är snäll. De hade varit hemma hos oss & tagit all maten & alla julklappar då vi inte var hemma... HJÄLP!

När vi kom dit rusade alla fram till mig å sa att jag var ju så liten å söt å alla skulle hålla mig, jag känner värme av alla & jag vet att de tycker om mig.

de la mig sen gick alla & tryckte i sig massor med MAT de åt å åt sen tog de ännumera mat herre jösses!

Det var våran mat som vi hade haft hemma & alla julklapparna var oxå här vilken tur ;)

vid 18.00 bankade det på dörren å in kom en stor tjock hårig farbror med säck & lykta, han hette Tomten & var jättegammal...

Han sa GOD JUL Rasmus massa gånger & gav mig så många paket...
oj, oj, oj det lönar sig att vara charmig, snäll, liten & söt hehe

JAG FICK av snälla Tomten:

FBK sockar jiipiiiiiiiiiiiiiiiiii! från morfar Anders TACK!

Babygym av Morfar stig-Arne

kläder av alla andra så mycket kläder fick jag en stor kasse :) TACK!

Jag fick sitta i tomtens knä oxå hehe vilket skägg han hade ;)

mamma tog naturligtvis kort!



Vi åkte hem vid 23.00 mamma var trött efter denna dagen, mamma säger vi skall låsa in oss på HOTELL nästa år, det kanske är mysigt?

Hej hopp
å god fortsättning på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0